AVUNDSJUK ?

Nej, jag är inte avundsjuk.  Däremot j-igt irriterad
på all denna hysteri, angående ishockeyspelande.

Nu vann ju HV guld, vad händer?  Jo, då plockar
Jönköpings kommun fram spenderbyxorna, ordnar
med fest, länstyrelsen bjuder alla dessa spelare på
middag på residenset.  Inte nog med detta, dessa
spelare har BRA BETALT.

Men om 10-15 vårdpersonal sliter häcken av sig då
finns det inga pengar, att ge dessa lågavlönade,
bara en liten uppmuntran.  Nej, det är för dyrt.

Annars har veckan varit bra.  Sonen har varit hemma
och byggt en trappa upp till uthuset.   Detta för att
hans gamla mamma ska slippa halka.  Sonen har inte
gjort allt själv, äkta hälften har varit behjälplig.
Resultatet blev över förväntan.

Morgondagen hoppas jag ska innehålla en tripp till
en lämplig handelsträdgård.  Läs och häpna, jag ska
faktiskt plantera lite blommor.  Har redan planterat
2 rabarberstånd, så nu hoppas jag att det växer
ordentligt så jag kan göra rabarbersaft nästa år.

Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0