HAR HÖSTEN BÖRJAT?

Ja, det kan man fråga sig. För efter värmeböljan
kom det s.k. varannandagsvädret.

Har haft några da´r när jag har varit fullständigt
rosenrasande.  VARFÖR?

Två handikappade med assistenter skulle ut och äta
god mat i trevlig miljö. De gick till restaurangen
CHINA PALACE, men där var dom inte välkomna.
De var enligt ägaren för "sjuka". 

Mina funderingar p.g.a. detta blir: Vad har en del personer
för värderingar?  Har lärt mig via skola, nyheter, tidnings-
artiklar och inte minst genom kontakt med handikappade,
ALLA MÄNNISKOR HAR RÄTT ATT VARA  DELAKTIGA AV (i?) ALLT I
SAMHÄLLET.

Men inte på det mathaket.

Dotter med man och barn var ju på husvagnssemester 1 vecka,
vi blev ju betrodda att ta hand om en styck svartvit hanhund
och 2 st små kattdamer.

På söndag den 22 fyller äldsta barnbarnet A.  11 år.  Så jag borde
köpa present(er). Men latmasken i mitt hjärnkontor har bestämt
att han får pengar i stället. Då kan han köpa vad han vill eller
förhoppningsvis spara dom till större inköp när han blir äldre.
 

I morgon börjar skolan, det stora barnbarnet A. börjar i 5:an
och den lille L. börjar i 2:an.  Det var ju för 17 i förra veckan
som de lärde sig prata.

Det kanske är gamla mormor som är lite lätt seniliserad, eller
vad f-n det heter.

Ha det bra, för det har jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0