KLAGOVISA ÖVER SNÖN

Jo, nu ska jag ställa mig i kön av snöklagare.

Tyvärr, det har kommit lite väl mycket snö. Jag tillhör
den del av mänskligheten som tycker om snö, det blir
ljust, alla ljud dämpas och det är lättare att hålla värmen
inomhus.

Till det positiva i det här hushållet hör följande:
Har stickat färdigt tröjorna till mina barnbarn, övriga
julklappar är inköpta och listan på allt som ska inhandlas
är bara 2 dm. lång.

P.g.a. att jag inte tycker om att köra när det är snö och
risk för halka, så måste äkta hälften agera färdtjänstchaufför.
I morgon är det dags att åka till centralorten för inköp.

Och när vi kommit hem och börjar upp-packningen, DÅ
kommer jag eller övriga personer i hushållet på att det
saknas minst 5-10 olika saker.  Men det tillhör ju livets
realiteter.

Ha det bra för det har jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0