TIDEN,VAR ÄR DEN?

Ja, vart har tiden tagit väge? Den är borta.

Här i detta hem har det varit OS, ca. 11-12 tim./dygn.
Det enda som jag tycker är roligt att titta på, det är
faktiskt skidåkningen. Just nu pågår herrarnas stafett,
och det är spännande, naturligtvis så borde Sverige
vinna.

Nu ska det skrytas rejält, har efter mycket vånda
tagit mig i kragen, nu är garderoberna urplockade.
Finns det som kan förklara detta fenomen, att man
envisas med att spara för kommande behov.
Det där behovet kommer ju aldrig, oftast p.g.a.
att jag har inte krympt i duchen, modet stämmer
inte, kläderna känns inte bekväma och inte minst
så är dom lite halvslitna.
Men nu är dom äntligen slängda.

Har införskaffat en sorts plastpåsar att förvara
kläderna i, hänger dom på galge i påsen och suger
ut luften. 2 påsar med 5 plagg i varje, tar lika stor
plats som 3 plagg  i garderoben.

Vilken uppfinning.  Det hänger dessutom dammfritt.

Snart är det mars, så nu är det faktiskt bara 2 mån. kvar
till den riktiga VÅREN.

Ha det bra, för det har jag

Kommentarer
Postat av: Åse

Åhh vad härligt med lite mer plats i garderoben. Visst är det en skön känsla att rensa och slänga =)

2010-02-27 @ 19:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0