SOMMAR

Förra veckan fick jag beskedet att en mycket
god vän hade gått bort.  Hon blev bara 60 år.


Vila i frid Anne-Christine, det blir ett tomrum
efter dig.


Nu är det den årstiden som kallas sommar.
Här sitter jag nu i denna tidiga morgon, väntar
på solen som lyser med sin frånvaro.

Var det verkligen bättre väder förr?  Eller är
det min höga ålder, som gör att jag bara minns
sol, värme och annat gemytligt från förr?

Det spelar ingen roll vilket, för jag har det så bra.
Bara lite tråkigt, kan inte uppbringa minsta intresse
för att handarbeta.  Men det kanske blir bättre lite
längre fram på höstkanten.


Ha det bra.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är tufft. Sådana besked.

J pappa är illadäran och vi är nu i samma skeende som för pappa 2001. Det är en tuff väntan när man vet att det inte finns någon hjälp att få. Tar de få halmstrån man får och försöker hitta glädje i stunden.

2010-06-11 @ 17:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0