MORS DAG

Varför ska det vara en särskild "MORS DAG"?  Man
är ju mor alla dagar, det är det samma med fars dag.

OK, jag är krävande och blir otroligt glad om jag får
nå´t den dagen.  Men tror att jag skulle bli ännu gladare,
om jag blir ihågkommen en vanlig dag, t.ex. nå´n som
sa: vad du är snäll.
 
Prinsessbröllop: Det är trevligt (roligt) att hon har träffat
sin drömprins.  Men vad f-n har vi vanliga dödliga för
anledning att kommentera allt.

Kyrkan anser att det är fel att kungen ska föra henne
till altaret.  Kommuner slår knut på sig själva över hur
och vad de ska förära brudparet. Alla tidningar skriver
allt möjligt dravel, TV-kanalerna babblar varenda dag
om detta evenemang.

Nu tillhör jag den nyfikna delen av mänskligheten,
jag kommer att glo på bröllopet.
Men tycker i alla fall följande:

Skit i allt rundsnack och skvaller runt alla dessa
s.k. kungligheter.

Nu är det lördag igen, och här sitter jag och som
vanligt väntar på äkta hälften. Han sover för tillfället
högljutt, hunden (i soffan) försöker härma husse.
Solen har vaknat  och lyser lite försiktigt.

Ha det bra för det har jag.

Hälsningar till er som läser detta från
Rynkosaurus Rex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0