OTURSFÖRFÖLJD ELLER SLARVIG?

 Ja, det är frågan. I förrgår tog min tvättmaskin sina
sista varv. Jag tvättade 2 små trasmattor och skulle
efter det köra en maskin med kläder, men då lät
den så konstigt.
  I dag kom tvättmaskinsdoktorn hit och gjorde en
s.k. genomgång. Motorn var helt slut.

Så morgondagen innehåller nu en tripp till central-
orten, för inköp av en ny  tvättapparat.

För övrigt händer det väl inte så mycket,  våren har
visserligen anlänt till den här delen av Sverige.
Ändå är jag inte nöjd, det kunde väl ha varit lite
varmare i alla fall.
 
Är det bara jag som tycker att det har blivit för
mycket av bröllopshysterin?  Det är väl roligt att
lilla Viktoria ska gifta sig av kärlek, men därför
ska väl inte kommuner och landsting vräka ut
pengar på s.k. bröllopspresenter.
För min del anser jag att de borde ta dom pengarna
och satsa lite mer på vård och omsorg.


Så där, nu har jag fått klaga lite den här gången oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0