NYKÖP AV ASSISTENT

Nu äntligen har jag köpt mig en liten assistent,
den är mer lagom för mig.  Dessutom ersätter den
både elvisp och den s.k. matberedaren.
Har nu provat ett göra vetedeg (½ l.),  gjort deg
till mandelkubbar och vispat till en kaffekaka.

Äkta hälften tyckte att jag kunde använda den
gamla, (inköpt feb.1966) men jag tyckte att jag
vill ha nå´t mindre och modernare.

Förra veckan  (17:e sept.) var jag till VC på den
årliga läkarbesiktningen.  Fick godkänt på det mesta,
MEN, jag har slarvat för mycket med matintagen.
Ska tillbaka på ombesiktning om 2 mån, så nu vill
det till att tanten skärper till sig.

Har nu i 1½ mån. ägnat den mesta tiden till  släkforskning.
Men har inte hittat nå´ra blåblodiga släktingar eller nå´ra
med mycket pengar.  Så jag får vara tacksam för den stam-
tavla jag är begåvad med.

Ha det bra för det har jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0