MARS, NU ÄR DET BANNE MIG VÅR

Som synes, jag har ju inte varit här och skrivit på en månad.

Det beror troligen på latmasken, men jag har inte haft
nå´n lust att skriva.

Februari var lite "jobbig", äkta hälften går ju här och har
riktigt  besvärligt med sin rygg.  Han väntar på att få komma
till ortopeden, men han är ju ingen ishockeyspelare så han
får lida.  Och jag lider med honom, undrar om det finns nå´t
värre än att se en anhörig som har ONT, inte lite besvär utan
riktigt ONT.

Jag reste till Östhammar för att närvara vid min mosters
begravning.  Åkte buss Jönköping- Uppsala  (direkt utan byte)
246 kr. Se´n buss Uppsala -Östhammar 80 kr.  Sträckan är 44 mil
så det blev billigare att åka buss än att köra bilen själv.
Räknade ut att bensinkostnaden skulle varit ca 7-800 kr, och jag
åkte ungefär samma sträcka tur o. retur för 650 kr.
Så hädanefter ska jag åka buss när jag ska besöka släkten i
Uppland.

Mer positivt i mitt liv, jag har börjat sticka igen och det är  riktigt
behagligt.

Så nu ska jag sätta mig i stickfåtöljen igen.

Ha det bra för det har jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0